Alhamdulillah...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Buku Daftar Pelawat

Wednesday, July 15, 2009

My Lucky Day...

Hari nie hari yang paling menyeronok malah sangat mengembirakan perasaan aku. Petang tadi berlangsung perlawanan bolasepak MAKSAK daerah Serian untuk merebut Piala Micheal Manyin. Aku diberi tugas untuk bermain sepenuh masa untuk wakil ketua jabatan, memandangkan rakan aku yang seorang lagi mengalami kecederaan. Tugas tersebut aku sambut dengan sepenuh hati. Lagi pun pengurus pasukan memberi posisi favorite aku iaitu pertahanan kanan. Dari rumah lagi aku dah bertekad, perlawanan menentang IPD Serian hari nie sangat penting. Perlawanan ni jugak untuk aku mencuri perhatian pengurus untuk terus memberi kepercayaan kepada aku di posisi pertahanan kanan. Berbanding sebelum nie, aku diberi posisi pertahanan kiri,kadang-kadang pemain sayap kanan. Posisi tersebut semacam tidak serasi dengan aku.
Hari nie hari aku bangkit untuk mempamerkan prestasi sebenar. Ucapan jutaan terima kasih kepada pengurus pasukan kerana memberi kepercayaan aku untuk bermain di posisi kegemaran aku dari dulu lagi. Kemenangan 2-0 terhadap IPD Serian petang tadi cukup bermakna pada aku lebih-lebih lagi kepada pengurus pasukan memandangkan beliau akan menyambut hari lahir esok.
Secara keseluruhannya, pasukan aku mempamerkan permainan yang sangat baik terutamanya kawalan permainan dan komunikasi antara pemain. Pasukan IPD Serian kurang menyengat kali nie. Mungkin mengharapkan kepada seorang dua pemain penyerang dan pemain tengah untuk menjaringkan gol. Taktik 'man to man marking' yang digunakan oleh pasukan aku juga turut membantutkan usaha IPD Serian mengempurkan kubu pasukan aku.
Tugas aku tadi menyekat larian pantas pemain tengah IPD Serian...Nasibla pemain tengah tu suka menyimpan bola terlalu lama. Aku apalagi, guna kan falsafah defender iaitu melambat-lambatkan pergerakan lawan, bayangi lawan dan kalau ada peluang get the ball out...Itu jer yang aku buat. Nampaknya memang berjaya taktik yang digunakan.

2 comments:

Laire@Jani said...

Wah tahniah! Score 2-0 tu...Dapat hadiah apa?

othman ahmad78 said...

Dapat Piala Pusingan YB, medal, sijil...dan sikit wang saguhati..Pertandingan lama lagi,sekarang baru pusingan pertama.